Uitnodiging: Kortgeding instandhouding noodfonds de Teuge

Beste deelnemers Stichting de Teuge, beste buren en andere belangstellenden,

Zoals jullie allen inmiddels bekend zal aanstaande dinsdag – 30 september 2014 om 09.30 uur – het kortgeding gaan plaatsvinden met betrekking tot de instandhouding van het noodfonds door Vitens N.V. totdat de energietransitie voor alle bewoners definitief een feit is.

Stichting de Teuge heeft Vitens gedagvaard in kortgeding omdat zij het noodfonds heeft beëindigd per 1 augustus 2014 voor de bewoners die via de rechter hun schade proberen te verhalen. Bewoners die finale kwijting aan Vitens hebben gegeven kunnen wel gebruik blijven maken van het noodfonds tot hun energietransitie een feit is.

De zitting is openbaar en kan door jullie op de publieke tribune worden bijgewoond. Dus heb je tijd kom gerust naar de zitting op de rechtbank aan de Martinetsingel te Zutphen. Ook al heb je inmiddels een technische oplossing of heb je wel finale kwijting gegeven wees solidair met de bewoners en kom naar de zitting.

Laat de hooivorken en fakkels maar thuis bij binnenkomst op de rechtbank dien je door een metaaldetector te lopen. Ook kan er gevraagd worden naar een geldig legitimatiebewijs, dus vergeet die vooral niet, anders moet je nog naar huis fietsen ook.

We hopen jullie aanstaande dinsdag op publieke tribune te zien.

Bestuur Stichting de Teuge